SEA

Home – SEA zoekmachine adverteren

Online marketing

Home – Online marketing

SEA – Search Engine Advertising

Met advertising binnen de zoekmachine(s) richten we ons voornamelijk op Google. Google Adwords zetten wij in voor uiteenlopende bedrijven. Daarbij is het doel in de meeste gevallen om traffic te generen voor een website die voor conversie (omzet) moet zorgen. Dit zijn niet alleen webshops. We merken dat bijvoorbeeld steeds meer zakelijke dienstverleners SEA willen inzetten om hun doelgroep te bereiken. Het voordeel van Adwords is dan ook dat dat mits op de juiste manier, zeer doelgericht gedaan kan worden.

Met SEA creëer je in een korte tijd verkeer (doelgroep) naar je website toe. Dit gebeurd door te adverteren op zoekwoorden. (in de resultaten worden de advertenties getoond). Het beschikbaar gestelde budget wordt middels een strategie en zoekwoordenplan ingezet om zoveel mogelijk traffic uit het budget te halen. Hoe hoger de relevantie en des te hoger het percentage aan doorkliks (kliks naar je website) des te meer relevant verkeer. Dat optimaal te doen is geen appeltje eitje.

SEA (Adwords) is een vak apart. Zonder goed plan, een weloverwogen campagne en zonder een website die ook daadwerkelijk conversie (omzet) kan genereren is iedere euro die je uitgeeft niet rendabel of niet rendabel genoeg. Zeker in markten waar je het op moet nemen tegen een sterk vertegenwoordigde concurrentie, is het zaak om alles van A tot Z goed in te richten.

Doordat ieder moment van de dag de markt veranderd, zoekvolumes veranderen en de concurrent ook niet stilzit is het belangrijk om continue bezig te zijn met het verbeteren van de campagne. Daarnaast en dat is vaak bij veel bureau’s een ondergeschoven kindje, kijken we naar de conversie kracht van uw website(s). Veel traffic generen is belangrijk maar wanneer je website niet aanzet tot “actie” en er geen of te weinig omzet gegeneerd kan worden, dan zijn wij er van overtuigd dat we samen met u iets verkeerd doen.

Wanneer we met u in gesprek gaan over de mogelijkheden voor uw bedrijf om met zoekmachine advertising bezig te zijn, kijken we eerst naar de conversie eigenschappen van uw website(s). Ook de technische performance van de website vinden wij daarbij belangrijk.

Performance & Conversieoptimalisatie

Traffic omzetten naar leads of direct verkoop en dus omzet? Samen met u kijken we naar alle criteria. We beginnen daarbij altijd met de technische aard van uw website(s). Hoe goed presteert deze en welke zaken kunnen verbeterd worden.

Zet meteen de eerste stap: “Hoe gezond is je website check” (performance & vindbaarheid)