seo strategie

Strategie

Een passende strategie is zeer belangrijk voor het behalen van resultaat. Om gericht aan de slag te kunnen gaan, willen we graag veel weten m.b.t. wie de klanten zijn. Welke producten of diensten worden aangeboden en welke doelgroepen horen daarbij. Wanneer we dat duidelijk in kaart hebben gebracht kunnen we aan de slag gaan met een strategie voor de zoekmachine optimalisatie. We stellen dan samen met u vast op welke zoekwoorden we onze pijlen gaan richten. Een SEO strategie is dus in eerste instantie geen technisch model maar een die gericht is op uw markt, uw branche en vooral uw klanten.

Linkbuilding

Linkbuilding

Omdat iedere website als het ware gewogen wordt. (We noemen dat autoriteit-waarde) kijken we ook naar de invloed van websites die linken naar uw website/webpagina’s. Het gewicht van websites die linken naar bijvoorbeeld uw webshop, geven een stukje gewicht ofwel autoriteit mee. Linkbuilding is daarom een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het opbouwen van relevante backlinks, ofwel links op externe websites kun je zien als een waardering. Des te meer links er naar de website verwijzen, des te belangrijker deze wordt. Google kijkt naar de backlinks en laat dat mee wegen in de positionering (ranking) van de website.

Techniek

Het eerste wat bij ons op komt als het gaat om techniek is dat het altijd als doel moet hebben om de bezoeker (gebruiker) van de website precies dat te laten doen waar uw website voor dient. Dit betekend dat de techniek ondergeschikt moet zijn aan dat doel. De bezoeker moet vooral makkelijk, snel en veilig online gebruik kunnen maken van wat u te bieden heeft. Een goede techniek zorgt er ook voor dat de vindbaarheid verbetert. Zeker google maar ook andere zoekmachines vinden het belangrijk dat de website goed functioneert, snel is en aan de meest actuele web standaarden voldoet. Bij de optimalisatie kijken we dus naar alle facetten. Maar verliezen we niet het gebruiksgemak en betrouwbaarheid van de website uit het oog.

Online adverteren

Online adverteren

Adverteren als onderdeel van de zoekmachine optimalisatie. Het klinkt wellicht in eerste instantie onlogisch maar er zijn verschillende redenen waarom het verstandig is om ook de adverteren.

Een publiek geheim is dat het inzetten van google adwords ook invloed heeft op de normale (organische) posities binnen de resultaten. Het adverteren binnen andere netwerken betekend ook een ‘backlink’ en daarmee heeft het ook invloed op o.a. de DA en PA.

Inhoud

Het gaat nu ineens even over “conversie”. Wanneer uw web-teksten volledig als doel hebben om de vindbaarheid te verbeteren dan schiet het waarschijnlijk de commerciële doelstellingen alsnog voorbij. Veel passanten langs een lelijke of onverzorgde etalage heeft immers ook niet het gewenste effect.

Zowel bezoekers als google begrijpen welke meerwaarde eerlijke en sterke content (inhoud) te bieden heeft. Het is dus belangrijk een goede balans te vinden tussen de optimalisatie van tekst waarbij we rekening houden met zoektermen en autoriteit als de copywrite waarde van een tekst. Simpel gezeg de tekst kwaliteit en de conversie kracht van de betreffende tekst. SEO copywriting als methode om teksten te optimaliseren zorgt voor de perfecte mix. Sterke teksten die converteren maar die ook door o.a. Google als goed en waardevol bevonden worden.

conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Geweldig wanneer er veel bezoekers komen op de website. Je zou kunnen zeggen dat het plan dan geslaagd is toch? Niets is minder waar. Aan alleen bezoekers heeft u niet veel. Er moet conversie gerealiseerd worden. Daarom benadrukken we dat “conversie optimalisatie” van uw website bijna altijd noodzakelijk is om daadwerkelijk tot omzet groei te komen. Zeker wanneer u een webshop heeft of online aanvragen wenst te krijgen, dient u zich te realiseren dat er aandacht moet zijn voor de effectiviteit van uw website. Ook m.b.t. de conversie optimalisatie kunnen we u vooruit helpen. Vaak wanneer we aan de slag gaan met de zoekmachine optimalisatie (SEO), hebben we al een duidelijk beeld van hoe de conversie verbeterd kan worden.

Zet meteen de eerste stap: “Hoe gezond is je website check” (performance & vindbaarheid)

Hoe gezond is je website?

Gratis en vrijblijvend je website laten onderzoeken

DHZ Zoekmachine optimalisatie

Zelf aan de slag met SEO?

Ga je graag zelf aan de slag met het verbeteren van de vindbaarheid van je website? Ook dan ondersteunen wij je graag met advies, tools en ons netwerk met waardevolle seo mogelijkheden zoals linkbuilding.

Vraag de scan aan (vrijblijvend)

Laat een uitgebreid rapport maken

Werk stap voor stap aan betere vindbaarheid

Koop ondersteunende diensten en backlinks in