6 October, 2020

WhatsApp als klantenservice

WhatsApp gebruiken als klantenservice-chat?

Een gemiddeld bedrijf is anno 2018 op 4 verschillende manieren te bereiken. Maar wat is nu de meest gangbare manier? Of wat is nu het meest efficiënt of meest laagdrempelig? Ingeburgerd door het massale gebruik, voegen we WhatsApp als officieel kanaal toe. Uiteraard is het al een aardig tijdje mogelijk om WhatsApp te gebruiken via een webbrowser en een gesprek te starten via een website. Voorheen kozen we er echter toch liever voor om een online chat-oplossing aan te bieden. In de praktijk merken we dat de vraag naar oplossingen die aansluiten bij de bestaande “gewoontes” van gebruikers altijd het beste resultaat geven.

Bovendien is het voordelig

Wanneer je overweegt een (support)chat oplossing te gaan gebruiken voor de website, neem dan de volgende plus en min-punten mee in je afweging.

Plussen – Contact verloopt via WhatsApp (dichtheid gebruik hoog) – Koppeling met WhatsApp is klein (geen vertraging website) – Data encryptie via WhatsApp – Werkt via WhatsApp van klant en die van je medewerkers – Telefoonnummer zichtbaar/beschikbaar Minnen – Geen mogelijkheid gegevens voorafgaand te vragen – Geen mogelijkheid een bericht achter te laten (bij offline) – Geen IP trace o.a. gegevens beschikbaar – Verificatie persoon met nummer niet mogelijk – Afhankelijk van beschikbaarheid WhatsApp Kortom, het hangt er vanaf wat je nodig hebt. Wil je een makkelijke en snelle manier bieden aan je klanten om snel contact met je te maken, dan is een koppeling met WhatsApp zeker de juiste. Wil je meteen meer informatie en mogelijkheden dan is bijvoorbeeld een oplossing als Tidio nog altijd een prima keuze. Interesse in een oplossing voor de communicatie met jouw klanten? Stuur ons een bericht via WhatsApp 😉 of bellen mag ook +31(0)681155112
OUT OF BUSINESS??

OUT OF BUSINESS??

Gaan we OUT OF BUSINESS??? 3e week februari,.. allerlei plannen. Dagelijks helpen we onze klanten "zichtbaar" zijn. Gevonden te worden, hun verhaal te vertellen. Het voelde als dat we een nieuwe fase in zouden gaan. En wat voor fase maken we door met zijn allen. Nu...

ZULLEN WE SAMEN RECLAME MAKEN?

ZULLEN WE SAMEN RECLAME MAKEN?

Ondernemen in deze tijd is voor veel ondernemers pittig. Het vraagt om doorzettingsvermogen en creativiteit. In een tijd waarin we horen dat we "samen corona eronder kunnen krijgen", zijn er veel ondernemers die het zwaar hebben. Zij vechten voor het bestaan van hun...

E A T shit google?

E A T shit google?

Ik moet bekennen dat het een beetje een aparte titel is voor dit blog. Maar na het lezen, begrijp je de titel. Dan snap je ook waarom er op dit moment de nodige marketeers en hun opdrachtgevers de komende tijd met soms wat angst naar de resultaten zullen kijken. E A T...

Website echt beter vindbaar met https?

Je website beter vindbaar met https (SSL)? We stellen onszelf deze vraag ook al een tijdje. Is SSL daadwerkelijk een verbetering voor de vindbaarheid van je website? Voordat we antwoord geven op die vraag leggen we je graag uit wat SSL precies is en waar het voor dient.

Symbolen in Linkedin header(s) en waarom het werkt

Symbolen in Linkedin header(s) en waarom het werkt

Linkedin... hoe zorg je dat je een beetje opvalt? In dit blogje een overzicht van symbolen die werken op je Linkedin Reclame professionals en marketeers zijn altijd opzoek naar manieren om er bovenuit te steken. Opvallen is belangrijk! Naar onze mening begint dat met...

Veilige webshop? Begint bij uw computer(s)

Veilige webshop? Begint bij uw computer(s) Bij de veiligheid van webshops (e.a. type websites) wordt bij veiligheid eerst gedacht aan het beveiligen van de webshop zelf. Dat is uiteraard terecht maar de beveiliging van uw eigen computers is ook van belang. Niet alleen voor de veiligheid van de lokale data in uw eigen netwerk maar […]

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *